Jordskalv i Sverige??

Ett jordskalv skakade södra sverige kl 06.21 den 16 december 2008. 4,7- 5 på Richterskalan.
Det är facktist sant, tro det eller ej. Jag hade lite svårt att tro det själv den där morgonen när Lovisa kom och väckte mig på morgonen. Med orden :"Det går på nyheterna nu, Jordskalv i södra Sverige" Jag bara va, var det de som lätt.
Jag trodde ju att det va en ploggbil eller något liknande. Det varade ju bara i några sekunder, men min granne Elisabet sa att allt skakade i rummet, men som sakt jag är lite trög. Men det är ju lite häftigt jag har alltid tänkt att Jorskalv kan inte drabba Sverige, men så fel man kan ha.
Det har hänt tidigare i Sverige och då var det 5,5 på richterskalan. Det var 1904 i Oslofjorden enligt expressen.



Nej
nu längtar jag tillbaka till Eslöv, och jag har inte ens vart där ifrån i 24 tim, det är nog mera ca 22tim och 45 min, och jag vill redan tillbaka.
Nej jag ska få ha ett roligt lov hoppas jag.
LÄNGTAR tills jag kommer tillbaka till Eslöv
Eslöv=Bäst

Se ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0