Inträdesprov



"Hinder är det du ser när du tar dina 
ögon från mållinjen"

          Vincen Lombardi       

            
                   
Det är precis så jag känner det. Precis så inför inträdesprovet på teaterhögskolan i Stockholm, som jag ska på den 16 November.
Har lite ångest för det, jag ser bara alla dåliga saker och alla hinder som kan komma om jag kommer in på skolan.
Jag vet inte vart jag ska bo om jag kommer in, lån och allt sådant som kommer med allt detta, men det löser sig.
Sen är det, om jag får komma på alla 4 inträdesprov som det är.

Så här är det:
1:a inträdesprovet är bara på en dag då jag ska läsa mina 3 valda monologer.
2:a provet får man veta mer om vad man ska göra då om man kommer vidaer från 1:a provet.
3:e provet är på 2 dagar i skolan om man kommer vidare från 2:a provet.
4:e provet är på 4 dagar i skolan om man kommer vidare från 3:e provet.

Läskigt tycker jag, vet inte om jag kommer vidare från 1:a provet. Ska vara på inträdesprovet själv, ingen som går här ska dit den dagen. Fick brevet idag och jag är lite nerövs med det kommer nog går bra.

Jag har nog tappat mållinjen för hella inträdesprovet. Kan inte mina monologer STRESSAD AB, borde kuna dom innan helgen. Ska nog sikta in mig på det.
Där har har jag ett mål för veckan, men jag swr inte mållinjen ricktigt än, den är skuggad på något sätt, men det blir säkert bra snart.
Jag har lite planer för nästa höst, men det bestämer jag lite mer senare tror jag.



Om du önksar gå framåt
i den här världen,
måste du höja dina meriter,
du måste röra om dem
och slå dem,
och spela på din egen lyra,
annars, lita på mig,
kommer du inte att ha någon chans.

W.S. Gilbert




Framtiden tillhör dem
som tror på
sina drömmars skönhet.

Eleanor Roosevelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0